Recenze - Marley & já

›

MJ8

Název: Marley & já

Žánr: Komedie, rodinný, romantický, drama

Délka: 111 minut

Rok vydání: 2008

Děj: John a Jenny se právě vzali a Jenny se svěřila svému novomanželovi, že má určitý seznam, který obsahuje věci, které by ráda zkusila. Když mu poví, že chce psa, John ještě netuší, kolik zábavy, legrace ale i starostí s ním zažijí, když si odváží malou kuličku v podobě štěněte labradora domů. Protože v tu chvíli zrovna hraje v rádiu píseň od Boba Marleyho, jméno je na světě. Příběh sleduje 13 let soužití se psem, který umí být andílek, ale také neskutečný ďábel, který jim převrací (nejen) život vzhůru nohama každý den.

John i Jenny milují Marleyho, dokud jim nezačne ničit podlahu, naučně prohánět každý den poláka, nečůrat na zem v obývacím pokoji a mnoho dalšího. Přestože se ho snaží vycvičit, nedaří se jim to. John ve své nové práci (novináře) se však rozhodne těchto drobností, které zažil se svým "tolik poslušným" psem, využít. Jeho články jsou úspěšné. Stane se toho plno dobrého, někdy i trochu špatného. John a Jenny mají nakonec děti a starého psa, na kterého nedají dopustit. Když se však blíží Marleyho konec, nikdo ho z rodiny nechce nechat utratit, přestože je jim jasné, že to pro něj bude vysvobození. John se s těžkým srdcem rozhodne, že svého zvířecího přítele nebude trápit, a nechá ho uspat, zatímco sleduje hnědá očka svého čtyřnohého parťáka.

Náš názor: Zatraceně, zatraceně, zatraceně!! Pořád brečíme nad vzpomínkou na slova Johna při posledních vteřinách, jeho poslední pohled na Marleyho... na všechno! Film jsme sice viděli jen jednou, ne proto, že by se nán nelíbil – ale proto, že neradi dáváme své city tak najevo. V tomhle případě jsme však upřímní – dojalo nás to až k slzám, a přiznáváme, že tehdy jsme bývali lidmi, kteří uměli plakat. Nelitujeme však, že jsme tento film viděli. Zanechal v nás hodně. Brzy si ho možná pustíme, abychom zavzpomínali na ty radostnější chvíle z Maleyho života a smáli se pokaždé, když se hnal za pošťákem.

Hodnocení: 10/10 (Doposud nás žádný jiný film nedojal k slzám, jako právě tento. Brzy si pořídíme takové živé štěňátko i k nám domů. Ovšem... to loučení s ním bychom nevydrželi, neumíme si to ani představit.)

MJ2

MJ5

MJ4