Recenze - Co žere Gilberta Grapea?

›

CŽGG1

Název: Co žere Gilberta Grapea

Žánr: Drama

Délka: 118 minut

Rok vydání: 1993

Děj: Příběh se odehrává s Endoře, kde se toho v podstatě ani tak moc neděje. Není tedy nic zvláštního, když matka Gilberta Grapea po smrti jejího manžela už několik let nevyšla z domu. Ano, skutečně se tady nic zvláštního neděje. Tedy pokud nepočítáme věčné "dovádění" Gilbertova mladšího bratra, Arnieho (mladého Leonarda DiCapria), který je mentálně postižený, jenž svou opětovnou snahou vylézt na vodní věž svolá celé město a také upoutá pozornost policie. Gilbert má na starost svého mladšího bratra, ale bohužel – Arnie mu to nijak neulehčuje, i když se někdy tolik snaží. Když do Endory zavítá neznámá dívka Becky, Gilberta to nenechá až tak úplně chladným. Dokáže si však najít Gilbert volný čas na lásku?

Náš názor: V hlavní roli: Leonardo DiCaprio + Johny Depp! Abychom se přiznali, na tento film jsme se podívali jen tak ze zvědavosti na Leonardovy skoro dětské herecké role a upřímně řečeno – jeho výkonem jsme nebyli zklamáni. Ačkoliv je film už poněkud starší, nijak mu to na kráse neubírá. Je to v podstatě jednoduchý příběh o mladém muži, který má plno sester a psychicky labilního mladšího bratra, o kterého se musí starat. Nevíme vůbec proč, ale mysleli jsme si, že v průběhu filmu se s Leonardem DiCapriem něco stane, že uteče a nešťastnou náhodou se mu něco stane, ale na konci hrdě stál vedle svého bratra. A ano – nezapomenutelná scéna s hořícím domem byla skutečně zajímavá. Hodně zajímavý důvod, proč ho spálit, ale chápeme to.

Hodnocení: 7/10  (Celou tu dobu to táhli Johny Depp a Leonardo Dicaprio – ti dva jsou vážně úžasná dvojka, musíme sehnat další film, kde spolu tyto dvě velké hvězdy hrají hlavní role!)

CŽGG3

CŽGG2