Recenze - Horton

›

horton

Název: Horton

Žánr: Animovaný, dobrodružný

Délka: 83 minut

Rok vydání: 2008

Děj: Horton je normální slon – obrovský a nemotorný. Proto si zpočátku myslí, že když zaslechne smítko, jak volá o pomoc, myslí si, že to má jen v hlavě. Ale Horton o rozum nepřišel. Na onom smítku je malé městečko – Kdosice – i s mnoha obyvateli – Kdovíky. Mezi nimi je i Starosta, s úžasnou manželkou, mnoha desítkami dcer a jedním synem, který má před sebou připravovanou oslavu jubilea Kdosic. Právě Starosta je jediný, který slyší Hortona. Nejdříve si myslí, že to má také jen v hlavě, ale potom si oba (Starosta i Horton) uvědomí, že se Kdosice dostali ze svého bezpečného místa. Proto je nyní na Hortonovi, aby Kdovíkům pomohl. Horton je tak nadšený, že se nezbláznil, že to několika obyvatelům džungle vyklopí – bohužel pro něj se to dozví také spořádaná Klokanice, která se rozhodne ho zastavit v jeho hloupé cestě. Je připravena za každou cenu smítko zničit.

Náš názor: Myslíme si, že lepší pohádku už stvořit na toto téma ani nešlo. Protiklady jako hrom – obří, nemotorný slon a malé, nevinné smítko, na němž žije plno maličkých lidí (Lidí? Neumíme ty tvorečky nazvat jinak!). Už když jsme to viděli před osmi lety, nás to chytilo za srdce a dramatická scéna před koncem se nám vryla do paměti ihned. Možná za to může věčné znásilňování onoho CD, které už to nevydrželo, které jsme přetáčeli pouze na tu určitou scénu, která nám doposud nahání husí kůži. Navíc hvězdné obsazení – Martin Dejdar v hlavní roli se postaral o zábavu. Překladatelé nás také potěšili, když píseň i soundtrack převedli do češtiny. V angličtině to zní epicky, ale v češtině je to na stejné úrovni, dle našeho upřímného názoru. Pan starosta nás dostával svými příhodami (např. scénka u zubaře – au!). Horton je slon, nešika, ale také naivka a velký dobrák. A proto si tyto dvě hlavní postavy od nás vysloužily právoplatně plný počet a místo v našem srdci, ze kterého se jen tak nedostanou!

Hodnocení: 10/10

1 · 2 · 3 · 4 · 5